5 mars 2012

Påsk

Nu är det ungefär en månad tills det är påsk och om ni är som vi, dvs lite sådär pysselgalna, så kanske ni redan har börjat fundera på påskpyssel?!

Jag är väldigt kluven till det här med påskpynt. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att påskpynt, rent generellt, är det absolut fulaste pyntet! Det brukar vara alldeles gräsliga saker man kan hitta i butikerna. Egentligen borde man kunna göra eller hitta fint påskpynt, med tanke på att påsken infaller på våren med alla de underbara färger som brukar komma fram då.

När jag kikade på IKEAs Livet Hemma idag, så såg jag detta pyntet och detta tyckte jag om! Det är skapat av en tjej som heter MiaMaria, tyvärr har jag ingen länk till henne.

Så - vad tycker ni om påskpynt?
Kram Jennica

Bild: Livet Hemma - MiaMaria

3 kommentarer:

  1. Håller med om att mycket är plastigt och jag brukar tänka att det där kan jag göra själv. Och säkert bättre... Äggen ovan är dock fina. Så har jag en höna jag gillar att ta fram varje påsk!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Det mesta påskpyntet är vulgärt och skrikigt. Äggen ovan är dock superfina. Själv lyckades jag hitta fint påskpynt på Blomsterlandet, bland annat färgade fjädrar i en snygg ljusbrun kulör.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, gillar oftast inte "köpe-påskpynt! Det är så grilligt och gräsligt :) Men det du visar tycker jag ser jättefint ut! Jag har ett ganska stort ägg som liksom bara är vitt/beigt och ser ut som det är lite sprucket, sånt påskpynt gillar jag. Men än så länge har jag inget mer än påskliljor och påskris med grå fjädrar i hemma.

    Kram Linda

    SvaraRadera